måndag 27 oktober 2008

Kolik..

Sorry att jag inte har uppdaterat på några dagar. Men har inte varit hemma osv.
Igår fick Diesel kolik precis när jag skulle åka hem så var en jävla tur att jag var allmänt långsam igår och bara skulle säga till mamma att kag var klar om 5 mi. Precis när jag skulle gå ut och säga det la hon sig ber osv. Så det var bara att gå med henne. Gick med henne i 2 h innan vetrinären kom, kallt som fan! Ösregnade och sånt så fick göra en del täckes byte på henne. Själv var jag helt genomblöt så har blivit sjuk igen. Menmen, 2 sprutor och 1200 kr senare så var hon bra igen =)
Lite jobbigt med en krubbitare ibland, menmen, vet. tyckte vi skulle prova med rem på henne. Så misstänker att vi gör det, bra om det funkar ju.
Nu ska jag iaf upp till henne, ska rida idag ;) Helen ska hjälpa mig lite idag..


Uppdaterar senare ikväll.

CIAO!

Inga kommentarer: